23.6 C
Livinë
18 Μαΐου, 2024
Image default
Νέα από τον τόπο μας

Τριπλάσιο στην περιοχή το ποσοστό των νέων που εγκαταλείπουν πρόωρα την εκπαίδευση στην Αλβανία

Τριπλάσιο στην περιοχή το ποσοστό των νέων που εγκαταλείπουν πρόωρα την εκπαίδευση στην Αλβανία

Η μετανάστευση έχει γίνει το «επάγγελμα» του μέλλοντος για την πλειοψηφία των νέων Αλβανών.

Η εκπαίδευση, που είναι ο μεγαλύτερος τομέας στον οποίο επενδύεται το ανθρώπινο κεφάλαιο στην Αλβανία, επιδεινώνεται με πολλούς δείκτες αντί να εξελιχθεί.

Πρόσφατη μελέτη του Περιφερειακού Συμβουλίου Συνεργασίας επισημαίνει ότι η Αλβανία έχει το υψηλότερο ποσοστό πρόωρων εγκαταλείψεων του σχολείου στην επικράτεια των Δυτικών Βαλκανίων.

Τα συγκριτικά στοιχεία δείχνουν ότι το 2021 σχεδόν το 17% της ηλικίας 18-24 ετών δεν είχαν ούτε εκπαίδευση ούτε κατάρτιση. Αυτό το υψηλό ποσοστό των 20χρονων χωρίς καμία δέσμευση για την εκπαίδευση ήταν σχεδόν τρεις φορές υψηλότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Στη Βοσνία μόνο το 4,7% των νέων ηλικίας 18-24 ετών δεν είχαν ούτε εκπαίδευση ούτε κάποια κατάρτιση, στο Μαυροβούνιο το 6,7%, στα Σκόπια το 4,6% και στη Σερβία το 6,2%.

Ο αριθμός των ατόμων που εγκαταλείπουν πρόωρα το σχολείο μειώθηκε στις περισσότερες χώρες των Δυτικών Βαλκανίων το 2021 και ως επί το πλείστον παραμένει κάτω από τον μέσο όρο της ΕΕ (9,7% το 2021), εκτός από την Αλβανία όπου το φαινόμενο παραμένει υψηλό και αυξάνεται σε σύγκριση με το 2020.

Αν και όλες οι βαλκανικές χώρες συνεχίζουν τις προσπάθειες για τη βελτίωση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων στη δευτεροβάθμια και ανώτερη βαθμίδα, η συμμετοχή ενηλίκων στην εκπαίδευση και την κατάρτιση παραμένει χαμηλή σε ολόκληρη την περιοχή.

Η έλλειψη ευκαιριών για εκπαίδευση ενηλίκων και δια βίου μάθηση επηρεάζει την απασχόληση και συνεπώς καλύτερες ευκαιρίες απασχόλησης στον ενήλικο πληθυσμό.

Η έλλειψη συνεχούς μάθησης εμποδίζει τη βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη και την υιοθέτηση νέων αναπτυξιακών μοντέλων, τη διάδοση της τεχνολογίας και την οικονομική ανάπτυξη με παράλληλη μέριμνα για το περιβάλλον.

πηγη

Σχετικές αναρτήσεις