Η σιδηροδρομική γραμμή Δυρράχιο – Ρογκοζίνα στην Αλβανία περνάει πλέον σε νέα φάση ανάπτυξης. Το έργο για την αποκατάστασή της εξασφάλισε την έγκριση δανείου ύψους 30 εκατομμυρίων ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD), ολοκληρώνοντας το συνολικό χρηματοδοτικό πακέτο των 120,5 εκατομμυρίων ευρώ, μαζί με τα 90 εκατομμύρια ευρώ που προσφέρει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (EIB).
Μετά την αρχική έγκριση από την αλβανική κυβέρνηση, η συμφωνία με την EIB υπεγράφη στα Τίρανα τον περασμένο Απρίλιο, ενώ η έγκριση του δανείου ύψους 30 εκατομμυρίων ευρώ από την EBRD οριστικοποιήθηκε στις 11 Ιουνίου.

Το σιδηροδρομικό τμήμα των 34 χιλιομέτρων, που συνδέει το λιμάνι του Δυρραχίου με τη Ρογκοζίνα, θα υποστεί πλήρη αποκατάσταση, εκσυγχρονισμό και ηλεκτροδότηση, ώστε να εναρμονιστεί με τα πρότυπα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η γραμμή δεν έχει ανακατασκευαστεί πλήρως μέχρι σήμερα και βρίσκεται σε κατάσταση φθοράς.
Το έργο εντάσσεται στον Σιδηροδρομικό Διάδρομο VIII, έναν στρατηγικό άξονα που συνδέει τα ιταλικά λιμάνια με το Δυρράχιο, τα Σκόπια και τη Βουλγαρία, εξυπηρετώντας όχι μόνο τη μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων αλλά και ως βασική οδική αρτηρία για τη στρατιωτική κινητικότητα στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Η ύπατη εκπρόσωπος της ΕΕ για θέματα Εξωτερικής Πολιτικής, Κάγια Κάλας, χαρακτήρισε την επένδυση αυτή ως ένα σημαντικό βήμα για την ενίσχυση της σύνδεσης της Αλβανίας με την Ευρωπαϊκή Ένωση και για την αύξηση της περιφερειακής ασφάλειας.
Με την ολοκλήρωση των εργασιών, τα τρένα θα μπορούν να κινούνται στη συγκεκριμένη γραμμή με ταχύτητες έως και 120 χιλιόμετρα την ώρα. Από περιβαλλοντική άποψη, η μετάβαση της κίνησης από τους δρόμους στο σιδηρόδρομο αναμένεται να μειώσει σημαντικά τη ρύπανση, προσφέροντας οφέλη στην αποδοτικότητα, στην ασφάλεια και στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.